Kuantan en taman negara dag 4, 5 en 6 - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Kuantan en taman negara dag 4, 5 en 6 - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Kuantan en taman negara dag 4, 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

25 Juli 2013 | Maleisië, Kuantan

Onze volgende bestemming was Kuantan. Kuantan was voor ons meer als tussenstop bestemd voor de aanvang van onze jungletocht door de Taman Negara. Na een lange rit in de auto waren wij wel toe aan een frisse duik in ons prive zwembad! (lees: er was verder niemand) Het hotel viel ons absoluut niet tegen. We hadden een supergrote kamer, met een dito bed. Omdat wij van al dat zwemmen wat hongerig waren geworden, zijn wij op zoek gegaan naar een leuk tentje om wat te eten. Omdat dit nogal een moeilijke opgave bleek te zijn hebben wij uiteindelijk maar genoegen genomen met de Maleisische versie van de big mac! (smullen geblazen) De volgende dag hebben wij ons na een goed ontbijt klaargemaakt voor de vier-uur-durige tocht naar Kuala Tembling. Vanaf hier zouden wij vervolgens in nog eens 3 uur met een longtailboat naar de plaats van bestemming worden gebracht. Aangekomen bij Kuala Tembling wist een Maleisische knaap ons in zijn beste Engels te vertellen dat er zo een bus met touristen aankwam en dat wij met hen de boot op konden. Na anderhalf uur gewacht te hebben en drie keer gehoord te hebben 'bussie komt zo!' verloor deze man een beetje zijn geloofwaardigheid. De beste man wist ons nog wel te vertellen dat het met de auto in 2 uur te doen was. Omdat wij onderweg al borden hadden gezien, wilden wij hem hierin dan weer wel geloven en besloten naar de Taman Negara te rijden. Onze TomTom had hier echter een hard hoofd in en wist ons deze weg dan ook niet te wijzen. Nu was dit niet de eerste keer dat deze ons in de steek liet, dus na anderhalf uur rijden kwamen wij uiteindelijk toch aan op de plaats van bestemming. Ons resort zat echt midden in de jungle. Uit het groen hoorde je geluiden van apen, vogels en andere diersoorten. Na te hebben ingecheckt zijn wij de boel gaan verkennen en hebben wij de excursie voor de volgende dag geboekt. De volgende ochtend zijn wij begonnen met een jungle trekking op eigen gelegenheid. Wij vonden het namelijk onzin om dit met een gids te doen, want wat weet hij hier nou van... Tijdens deze 2-uur-durige trekking zijn wij vanalles tegengekomen, behalve dieren! De beloofde tijgers, olifanten en giraffen waren vandaag helaas niet thuis. Uit ellende hebben wij maar foto's gemaakt van een grote mier en een kapotte tuinslang. Na een welverdiende lunch hebben wij met een longtailboat alsnog een tocht gemaakt door de rivieren van de jungle. (deze hadden wij namelijk nog tegoed!) De boot bracht ons naar een waterval waar wij vervolgens konden zwemmen. (of niet!) Na de excursie hebben wij nog wat gegeten in ons resort en zijn vervolgens in diepe slaap gevallen.. Einde!

• 28 Juli 2013 - 18:54

Hans:

Watjes, beetje wandelen in de zon, boottochtje en dan total loss naar bed

• 29 Juli 2013 - 15:30

Yentl:

whaha ja in Azie moet je alles met een korreltje zout nemen. Leuk om te lezen dat jullie lekker jullie eigen plan hebben getrokken :) en gaaf zo'n resort in de bush!