Melaka dag 2 en 3 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Melaka dag 2 en 3 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Melaka dag 2 en 3

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

24 Juli 2013 | Maleisië, Malakka

Vandaag zijn we na een lange omweg door die o zo goede Tom Tom aangekomen in Melaka. Een stad waar onze voorouders lang geleden zijn geweest en hebben huis gehouden. Er staan allemaal schattige rode huisje, een molentje, een kerkje en er is een gracht aangelegd door de Hollanders destijds. We hebben hier eerst een fiets tocht in een karretje gedaan waarbij we werden rond gefietst door Melaka. Natas vond het karretje zo schattig en zo hadden we gelijk de hoofd dingen in Melaka getraceerd. En ook hier hebben we na onze fiets tocht bij wat locals gegeten. Steef heeft uitgevonden dat je van het eten hier kan uitbarsten in het zweet terwijl het toen toch al niet meer zo warm was;) de pepers vloeien rijkelijk zeg maar hèhè... Daarna zijn we in de richting van het strand gelopen daar vonden we een pier met aan het einde een bar midden op de rivier met daar op palmbomen wat het geheel heel idilish maakte. Onderweg terug zijn we toch nog even op de Nederlandse begraafplaats gaan kijken waar allemaal Nederlanders lagen uit 1816 (de tijd dat NL zich hier bevonden en het Nederlands was) Er lagen niet heel veel stenen met een tekst maar de gene die er wel waren bleken heel gaaf! Er stond een heel verhaal in over hoe of wat destijds in het oud Nederlands en dan te bedenken dat het zo lang terug is.
Dag 2: vandaag zijn we begonnen met het zoeken naar een bakker voor een ontbijtje (ze eten hier rijst, met rijst en rijst er bij) dit bleek nog niet de makkelijkste missie want vandaag was het warm en de zon brande fel. Binnen 10 min waren we allebei drijfnat en de bakker bleek er gewoon weg niet meer te zijn helaas kwamen we daar pas achter na een uur of 2 wandelen... Maar een (rood) kleurtje hebben we gekregen!
Hierna zijn we richting the mall gelopen om daar wat te eten te scoren. Een heerlijk bakkertje gevonden met de Maleisische specialiteiten walnoten brood en layer cake hmmmm :)
Het was inmiddels half 4 en we wilde naar het peoples museum. toen we aankwamen sloot die ook vanwege de ramadan ( eigenlijk sluit alles heel vroeg en is het niet heel toeristisch) we zijn dus wat rond gaan struinen in de stad en lazen dat een kip koekje en een chicken rise ball echt iets was wat je hier moest hebben geprobeerd. Op naar onze tweede missie! Resultaat:
Het kip koekje was zo droog, zoet en kruimig dat we die maar hebben weg gegooid. Die was dus duidelijk niet aan ons besteed;)
De chicken rise ball waarvan wij dachten te zien aan de plaatjes dat dit een bal van rijst met kip erin moest zijn. Echter niets was minder waar, we kregen simpel weg een stuk kip met een mini balletje met de hand samen geknepen kleffe rijst hèhè.. maar de kip was wel erg lekker!
Hierna zijn we nog een ijsje gaan eten in een barretje alwaar we 2 Nederlanders tegen kwamen wel leuk om even de reis ervaringen te delen zodat je elkaar weer tips en trucs kan geven! Ook zei gaan in het zelfde tijds bestek ongeveer de zelfde route doen per bus dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat als we ze weer tegen komen :)
Verder waren we eigenlijk vrij snel uitgekeken op Melaka het is in ieder geval niet zoals ze omschrijven een stad met veel cultuur en markjes ( kan ook komen door de ramadan dat is een veel gehoord excuus). Morgen op naar Kuantan onze tussen stop voor Taman negara waar we 4 uur heen moeten rijden de Tom Tom ligt overigens in het dashboard kastje die gooien we het liefst uit het raam;) ps:
De foto's bij de verhalen komen eraan alleen het lukt dus niet helemaal. Groetjes uit Melaka

• 25 Juli 2013 - 11:49

Hans:

Bij Kuantan heb je in elk geval mooie stranden.
    Leuk om daar even te gaan kijken bij de vissers. Als je ziet wat ze allemaal vangen dan durf je gelijk het water niet meer in ;D

• 26 Juli 2013 - 17:22

Stefanie:

Klinkt echt fantastisch. Ben benieuwd naar de foto's!!

• 27 Juli 2013 - 17:07

Yentl:

Foto's!! :D toch een beetje holland ver van huis ;)