Een dagje Cameron Highlands en het eiland Penang - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Een dagje Cameron Highlands en het eiland Penang - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Een dagje Cameron Highlands en het eiland Penang

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

29 Juli 2013 | Maleisië, Batu Feringgi

Gisteren zijn we al even de strawberry farms af geweest waarna we vandaag voornemens waren de theeplantages en de Robinson waterfall te bezoeken. Onderweg naar de grootste theeplantage in de Cameron highlands zagen we al een bord met Robinson waterfall, even in gedachte houden dus. Het was een behoorlijke klim omhoog met een eenbaans weg en o overzichtelijke bochten. Je moest ook toeteren voor je de bocht in ging, want het kwam nog wel eens voor dat er een tractor naar beneden kwam zeilen. Aangekomen bij de theeplantage stonden we al redelijk hoog maar stonden er bordjes naar een steil trappetje omhoog voor de mountainview. Dus wij zijn natuurlijk enthousiast begonnen aan onze klim die helemaal niet zo hoog leek. Laten we zeggen dat toen we boven we waren, we wel hadden willen schreeuwen 'we made it!', maar dat lukte even niet... want dat trappetje was zo steil en iets hoger dan verwacht dat we toch echt even moesten uitblazen! Maar het uitzicht was fantastisch, wat de tocht zeker alle moeite waard maakte :) even wat kiekjes voor thuis geschoten en daarna zijn we begonnen met de tocht naar beneden. Dat ging iets sneller.. ( tis dat we niet naar beneden rolden, anders waren we er nog sneller) Vanaf daar op naar de Robinson falls. We zijn terug gereden naar het bordje die de weg zou aangeven. Na enkele minuten viel ons op dat de weg steeds verder weg bleek te zijn en dat we door gaten, goten en de meest vreemde wegversperringen te maken kregen. Maar koppig als we waren hebben we onze mini bolide op de proef gesteld en hem tot terreinwagen omgetoverd! Bovenaan zagen we alleen een elektriciteitsstation welke Robinson fall heette en een bar pad omhoog, dwars door de jungle.... Nu zijn we inmiddels ervaren junglegangers, maar ging ons dit toch iets te ver;) Dan maar een strawberryshake scoren! We zijn tenslotte toch in de buurt van de strawberryfarms :D Na onze shake hebben we toch nog een andere weg gezocht en zowaar gevonden! Echter viel die vies tegen en konden we alleen van een afstand kijken, dus dat was een beetje een domper (we hebben de hele dag gezocht :( ) Op naar het hotel dan maar, waar ons een heerlijke streamboot maaltijd wachtte: soort kokend pannetje met twee delen (kip en vis), waarin je van alles kan koken wat op je tafel staat. Een erg leuk concept en zelfs de riseballs waren er lekker in! Vandaag zijn we alweer vertrokken naar Penang. Even 5 dagen rust, maar natuurlijk ook dingen die we willen ondernemen. Vandaag moesten we onze auto inleveren op het vliegveld, vlakbij George town. Dus gelijk even kans om het eiland te verkennen. Nu zijn we de hele vakantie voorzichtig geweest met onze auto en waren we bang om op het laatste moment nog schade te maken, gezien het bizarre rijgedrag hier. Je raadt het al.. staan we stil in de file, waarna steef eeeeven afgeleid was en boem!!! Zo tegen de voorganger, haha. Shit, dat was niet de bedoeling en nu?! De vrouw stapte uit.. Steef bleef lekker zitten, deed z'n raampje open en zei: ' how, sorry!' De vrouw voor ons keek even en zei ' its oke' en rijdweg! Geluk bij een ongeluk dus :) ( we hadden zelf geen schade dus dat was mooi) na onze auto af te hebben gegeven namen wij, Hollanders als we zijn, wel de bus, want 70 rm gaan we niet betalen voor een taxi. Wij gaan voor 2,70 met de bus! Enfin, 2 uur later in een klamme en stampvolle bus te hebben gestaan, waren we op de bestemming waar we met de auto in een kwartier hadden geweest.. Super dus;) ! Net dus al even George town verkend, waar we langs de jetty clans zijn geweest. Wel grappig, dit zijn huizen uit eind 1800 op het water. De mensen die er wonen hebben lage inkomens en vissen in de zee om aan eten te kunnen komen. Het zijn echt een soort straatjes op het water, erg back to basic maar wel schattig. Hierna hebben we nog even wat gegeten in little India en zoals het hoort weer de bus terug genomen richting het hotel. Nu even een dagje relaxen aan het strand! :)

• 31 Juli 2013 - 14:38

Hilleke:

Nou oma vindt het ook allemaal fantastisch, vanuit het internetcafe in de meander, nog veel plezier en een fijne vakantie, tot gauw Liefs XXX

• 02 Augustus 2013 - 23:19

Yentl:

Klinkt goed!! Relaxt zo'n reactie; hier heb je gelijk een proces aan je broek ;) dikke kus!!