Daar gaan we dan! Maleisie here we come :D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! Maleisie here we come :D - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan! Maleisie here we come :D

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

21 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na wat nachtelijk inpakken waren we dan eindelijk zo ver!
Achteraf had natas iets minder mogen inpakken want er was een foutje gemaakt ipv 30 kg mochten we maar 23 kg, allebei even lief lachen en jahoor het mocht toch mee!)
Hans en Hilleke brachten ons dus hadden we mooi even de tijd om bij te praten over hun avontuur waar ze net vandaan kwamen.
Eenmaal op schiphol aan gekomen bleek onze vlucht een uur vertraging te hebben wat opzich niet heel erg was want het verkorte onze vliegreis van al 20 uur naar 19 uur.
Nou was steef er heilig van overtuigd dat we echt pas om 16:45 uur moesten boarden want ja tel er maar een uur bij op en een kwartier om te boarden is zat toch?!
Ken je dat gevoel dat je door het oog van de naald kruipt? nou dat hadden we toen we rustig met een starbucks naar de gate liepen waar ons werd medegedeeld dat we al ruim een uur geleden hadden moeten boarden! OEPS....uh sorry (wel lekker voor ons het vliegtuig reed gelijk naar de landingsbaan;) )
We vlogen met Egyptair opzich prima natuurlijk alleen keken we om ons heen en alles was Arabisch we hebben zelfs geleerd hoe we ons reddingsvestje om moeten doen in het Arabisch! Kan altijd van pas komen natuurlijk;)
Eenmaal op cairo geland en na een uurtje over gestapt op het vliegtuig richting Kuala Lumpur onze eind bestemming!
Onderweg maakte we nog een tussen stop op Bangkok waarbij we het vliegtuig moesten verlaten om vervolgens na een rondje om de gate weer Naar binnen te gaan. Afgezien van het feit dat alles Arabisch was hebben we wel 4 maaltijden gekregen zelfs bij een vlucht van minder dan 2 uur...
Op KL airport stonden onze koffers al klaar en konden we zo doorlopen naar de Car rental. Daar aangekomen vonden we een briefje op het loket met daarop de voorwaarden en openings tijden 07:00 tm 00:00 en daar onder geklat met pen Break time: 19:30 tm 21:00 uur het was echter 19:00 en er was bij geen enkele car rental een kip te bekennen! Wachten maar.... gelukkig waren er nog meer met ons waarvan 1 wel iemand te spreken kreeg en die zorgde er wel even voor dat de wacht tijd to 20:00 verlaagd werd. Met de verklaring ja het is vasten tijd we moeten eten!
Nou uiteindelijk de auto mee en op naar ons hotel.. we hadden een tom tom mee gehuurd dus dat zou helemaal goed komen..... je raad het al we hebben ruim ander half uur rondjes gereden met wel 4x een bijna ongeluk en nog geen hotel te bekennen. Eerst maar even wat eten. Een bord vol vers eten en drinken erbij voor €4 totaal omgerekend dat maakte een hoop goed!
Nou enige tijd van weer rond rijden besloten het te vragen aan een taxi chauffeur en of hij danvoor een vergoeding voor ons uit wilde rijden. De eerste de beste taxi aangesproken en dat vond hij goed als natas met hem mee reed. Dus natas in de met bond beklede taxi maar ook hij had geen weet van het hotel en haalde echt rare caprioolen uit met steef er braaf achteraan scheurend!
Na een telefoontje en wat rondjes verder kwamen we eindelijk aan! Ons mooie gloednieuwe hotel uitkijkend op de twin towers! Nog even naar de sky bar gegaan uit kijkend op de twin towers en gelegen op de 33e etage. Al met al een en al avontuur en het was nog maar de eerste dag!

• 21 Juli 2013 - 21:30

Hans:

Lekker bezig. Benieuwd hoe het verder gaat ;-)

• 22 Juli 2013 - 12:23

Yentl:

Een goed begin is het halve werk :D keep us posted! xx

• 22 Juli 2013 - 12:27

Stefanie:

Tot nu toe al een heel avontuur! Heel benieuwd naar de rest.