Penang en op naar Langkawi - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Penang en op naar Langkawi - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Penang en op naar Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

31 Juli 2013 | Maleisië, George Town

We zijn eergisteren naar George town geweest omdat dit DE stad zou zijn die we moesten zien. Daar aangekomen hebben we een Hop on hop off bus genomen. Deze bus is gratis en speciaal voor toeristen (al zaten we na de eerste stop al met een heerlijke beschimmelde zwerver achter ons en wel 20 school kinderen in perfecte uniformpjes die de bus stamp vol maakte). De bus stopt bij alle hoogtepunten van de stad, dus het leek ons wel handig omdat de stad best groot is. Aangezien de bus steeds drukker werd met volk dat geen geld had voor een buskaartje, zijn we snel uitgestapt bij het eerste de beste station dat we tegen kwamen... het werd ons toch iets te benauwd ;). We zijn opzoek gegaan naar een aantal dingen die we in de lonely planet hadden gezien, echter viel dat een beetje tegen en bleken we alles de eerste avond al een beetje gezien te hebben. Wel kwamen we op de light street (hoofdstraat van de geschiedenis in George town) een meisjesschool tegen waarbij stond aangeven dat dit de eerste meisjesschool van Thailand, Japan en Maleisië was. De school dateerde uit 1990, het jaar dat natas geboren werd, dus die had hier dan net geluk gehad! Op de light steet kwamen we ook een soort pier tegen waar we een kleine veraan zagen lopen. Na het maken van een paar foto's en het mee lopen met het o zo slome dier, zagen we ineens de big boss van de varanen tussen wat rotsblokken uitkomen. Deze was iets wat groter en eigenlijk nog leuker om te bekijken! Wat mooie kiekjes verder zijn we weer richting de bus gelopen om terug te gaan naar Batu Feringue, waar de avond markt op ons wachtte. We hebben daar de lekkerste chicken teriyaki gegeten! Het is wel grappig ze hebben echt overal in Maleisië grote food courts met allemaal tentjes rondom en tafeltjes waar je dan zelf kan kiezen wat je s'avonds eet. Je kiest dus allebei je tentje en eet het samen op aan het zelfde tafeltje :). De andere dagen hebben we hier wat rond geslenterd, gezwommen, een uber tropische regen bui meegemaakt en onze tickets naar Langkawi geboekt :) inmiddels zitten we op die boot richting ons paradijs Berjaya beach resort op Langkawi en tevens onze laatste bestemming alweer!!! We zitten daar in een rainforest chaletje dus we zijn heel benieuwd:D
We zijn allebei nooit zeeziek maar hier stapten we toch wel met een omgekeerde maag en een stel zeebenen vanaf. Eerst even wat drinken bij de Starbucks en gelijk even ons verhaal op internet zetten! en dan op naar ons paradijs! Mogelijk hebben we geen internet meer.. zowel horen jullie weer van ons en anders tot ziens alweer! Groetjes en kusjes van ons

• 05 Augustus 2013 - 15:54

Yentl:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen! Wat heerlijk, fijn dat naast de avonturen ook relaxen op de planning staat ;) Geniet van jullie paradijs en tot snel! xx