Next stop,.. Ubud en een avondje Kuta - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Next stop,.. Ubud en een avondje Kuta - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Next stop,.. Ubud en een avondje Kuta

Door: Stephan en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

11 September 2016 | Indonesië, Ubud

Na via Airbnb een leuke Bed and Breakfast op gezocht te hebben, weer onze vertrouwde app verzocht om een Grab taxi. Die zou al met 10 minuten voor de deur staan. Omdat er achter de B&B in Canggu rijstvelden lagen, met een onverhard pad, konden we meteen even oefenen met de rugzak stand van onze nieuwe reistas. Dus wij hup de berg op naar de met de afgesproken plek. Daar werden we al binnen enkele minuten opgepikt. Na een uur arriveerden we in Ubud. De chauffeur gaf aan dat het een grote eenrichtingsweg was en hij het dorp niet gemakkelijk binnen kon komen. Hij zette ons dus aan het begin van het dorp af. We hadden op de kaart gekeken en onze bestemming leek niet ver weg te zijn, afijn dat was het natuurlijk wel en we waren maar wat blij met de rolkoffer stand want die is goed van pas gekomen door alle elle lange smalle straatjes. Zo konden we wel vast het eea zien in Ubud en zagen we al snel dat Ubud een gezelliger dorpje was met wat meer cultuur. Desalniettemin vlogen de "Taxi's please, Yess i have taxi special for you " om de seconde om je oren. Echt jammer vinden we dat wel, het verpest eigenlijk een hoop sfeer en het lijkt af en toe meer op lastigvallen op een vervelende manier, dan dat ze je daadwerkelijk een taxi aanbieden (denk aan constant hinderlijk meelopen, geïrriteerd zijn dat we geen taxi willen etc). Na een uurtje lopen belandden we bij een smal paadje richting onze nieuwe B&B. We waren hier eerlijk gezegd zelf nooit ingelopen als we het niet al op de foto's van de site hadden gezien dat we dit pad moesten volgen. Dit omdat het pad zo smal en deels onverhard was (zie de foto's). Aangekomen bij de B&B zelf stond er een gedekte tafel, bedekt met bloemetjes en een verse kop thee klaar voor ons. Een warm welkom in een verstopt stukje Ubud. Een groot voordeel was dat het zich eigenlijk midden in Ubud bevond maar door het paadje zich midden in een stukje oerwoud met daar achter mooie rijstvelden bevond. De kamer leek op het eerste gezicht luxueus en dat was die in zekere zin ook voor Indonesische begrippen, tot we op dag drie bed bugs aantroffen in het bed.... Brrr haha.
S'middags hebben we bij de plaatselijke luxe spa een half uur durende ontspannende rug massage genomen voor omgerekend 3,30 euro. Daar kun je toch niet voor zonder zitten!
's avonds zijn we gelijk maar naar een, om de hoek zijnde, traditionele dans en muziek show geweest. Heel bijzonder om te zien en mee te maken. De dansers en danseressen dansen niet alleen met de voeten, maar ook nog eens met de ogen. Stephan geeft jullie thuis dan ook graag een show omdat hij tot nu toe iedere dag even oefend om het ook te kunnen ;)
De volgende dag begonnen we met een heerlijk ontbijt van de huismoeder van de B&B. We kregen een fruit plate en daarnaast een traditionele Pandan pannenkoek met chocolade en banaan. Heeerlijk!
Hierna hebben we bij de B&B een scooter gehuurd, welke tot onze verbazing na enkele minuten via het smalle pad al werd voorgereden. Daarmee kwam uiteraard de volgende uitdaging, het pad op de zelfde manier weer verlaten. Dit heeft uiteraard wat spannende momenten opgeleverd, maar hé, de beelden van onze action cam zijn straks dan ook vast heel leuk!
Onze eerste bestemming was de Monkey forrest. Dit is een natuurlijk park vol met kleine Balinese aapjes. Hier hebben we onze ogen uitgekeken naar de talloze baby aapjes die in een vijver doken en heerlijk onderwater zwommen. Wij hadden persoonlijk allebei nog nooit gezien dat aapjes die interactie onderling ook zo hadden. Het leek net of we naar een zwembad stonden te kijken waar talloze kinderen van de duikplank sprongen en als er dan een niet durfde, werd deze al gauw door zijn maten van de plank af geduwd. Natascha dr groene teennagellak bleek ook machtig interessant te zijn voor een van de baby aapjes, die probeerde ze te pakken, maar al gauw kwam moeder aap er met een boze blik aan waarop we maar zijn door gelopen. Er werd overal namelijk gewaarschuwd voor agressieve aapjes. De aapjes lopen daar wellis waar in grote getale rond, alleen blijven het wilde dieren en beschermen ze hun jongen nog steeds als ze gevaar zien.
Na de Monkey forrest zijn we op pad gegaan naar de Tegenungan waterval. Een super mooie waterval, een klein stukje bij Ubud vandaan. Na een frisse duik, een grove rug massage van de waterval en wat mooie kiekjes zijn we weer terug richting het dorp gereden.
S'avonds hebben we heerlijk gegeten bij een plaatselijk tentje.
De volgende dag zijn we een dagje gaan relaxen bij een door meerdere mensen aangeraden zwembad. Het leuke hiervan was dat het zwembad aan de rand van een mega hoge klif ligt. Vanuit het zwembad kijk je zo mijlen ver over het oerwoud en de bergen. Een lekker dagje relaxen en ook nog eens een fantastisch uitzicht dus :)
Gisteren ochtend zijn we na onze laatste heerlijke pannenkoek vertrokken richting Denpassar. We hebben namelijk voor vandaag een vlucht geboekt naar Lombok. In eerste instantie waren we van plan met de boot te gaan, alleen kwamen we er al gauw achter dat je voor 15 euro al naar Lombok vliegt en dit bleek een stuk sneller (slechts 20 minuten) en goedkoper dan de boot. Uiteraard zijn we door een Grab chauffeur opgehaald en weggebracht naar de plaats van bestemming. Dit bleek alleen verkeerd gegaan te zijn, want hij had ons bij het verkeerde huisnummer afgezet. Het hotel lag twee kilometer verderop. Er was alleen geen stoep te bekennen en na enkele minuten over de weg te hebben gelopen, waar bij we constant bijna voor onze sokken werden gereden, besloten we een taxi aan te houden voor het laatste stukje. We wisten dat Bluebird Taxi's het meest betrouwbaar waren, dus we dachten er zo een aan te houden. We vroegen hem of hij ons verderop in de straat, toen nog geen kilometer ver, kon afzetten. Dit deed hij maar al te graag zei hij met een vriendelijk gezicht. In de taxi zagen we al dat hij zijn meter niet aan deed, maar agh dachten we voor die paar honderd meter.. Stephan zag al gauw dat het een nep Bluebird taxi betrof (voor jullie info dit zijn de Taxi's die volgens de meter rijden en er om bekend staan de enige gewone betrouwbare Taxi's te zijn). Zo werden we dus bij ons hotel afgezet en vroeg de ogenschijnlijke meneer ons plotseling om 100.000 IDR (7 euro)... Voor de 900 meter die we hadden afgelegd was dit veelste veel.. We werden opgelicht. Ter vergelijking, we hadden namelijk net twee uur in de taxi gezeten vanaf Ubud voor 101.000 IDR. Het probleem was dat we geen kleingeld hadden en hij ook niet van plan was ons geld terug te geven. Omdat we geen behoefte hadden aan gezeur hier (je gaat het toch niet winnen), hebben we ons verlies dit keer maar genomen. Voor onze begrippen is het toch niet veel geld. We hebben wel ons beklach gedaan bij het hotel, die op hun beurt met het kenteken actie hebben ondernomen. Het hotel was een verademing van luxe en schoonheid voor Indonesië. De gemiddelde kamer hier is namelijk niet altijd even schoon zullen we maar zeggen.
S'avonds zijn we nog even het hoofdplaatsje Kuta in gegaan. Wat zijn we blij dat we hier per toeval maar een avondje zijn zeg... Tussen de foto's kunnen jullie zien hoe verschrikkelijk toeristisch deze plek is. We kwamen op het strand en dachten werkelijk dat er iets aan de hand was zoveel mensen stonden op een kluitje gevouwen.
Na s'avonds een lekker pizza'tje te hebben gegeten en een heerlijk dessert toe, zijn we maar vroeg terug gegaan naar ons hotel. Deze plaats is duidelijk niks voor ons en alles hiervoor valt plotseling heel erg mee haha.
Vandaag zijn we vertrokken richting het vliegveld voor onze vlucht naar Lombok. Helaas heeft onze vlucht anderhalf uur vertraging, maar kunnen nu wel op ons gemakje het reisverslag typen!
Nu op naar Lombok :D

Noot: de foto's uploaden lukt vandaag niet helemaal, ik zal ze morgen op een goede wifi spot uploaden.

• 14 September 2016 - 14:52

Atie:

Weer een leuk verhaal!!

• 15 September 2016 - 08:30

Hilleke:

Jaja je maakt wat mee zo, maar wel leuk om mee te lezen zo( nog maar net want steeds offline. xx hilleke

• 15 September 2016 - 08:29

Hilleke:

• 15 September 2016 - 09:17

Hans:

Je moeder is zo enthousiast dat ze twee keer reageert.
    Jullie zijn lekker bezig om alle goeie dingen van Indonesia te ontdekken :-)
    Gaandeweg leer je er vast wel mee om te gaan, maar ga er maar vanuit dat je een wandelende atm bent en dat trekt profiteurs als vliegen op een hoop poep.
    Hoop dat je gaat genieten op Lombok