Manly beach & Blue Mountains - Reisverslag uit Manly, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Manly beach & Blue Mountains - Reisverslag uit Manly, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Manly beach & Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

26 November 2015 | Australië, Manly

Twee dagen hebben we doorgebracht in Manly beach. Een echt surfers stadje. De eerste nacht hebben we net buiten Manly onze eerste big 4 camping, Lakeside holiday park, bezocht. Dit was gelijk ook onze duurste camping tot nu toe, maar omdat we al even geen stroom hadden gehad, moest de camper even bijladen. We hebben hier nog even het plaatselijke strand bezocht, waar die dag nog haaien voor de kust waren gespot. In de zee springen was dus voor eigen risico, maar gelukkig hadden ze ook hier een mooie lagoon, waarin we wat baantjes hebben getrokken.

De volgende dag zijn we Manly weer ingegaan en hebben de stad al shoppend verkend. Hierna hebben we samen nog even vanaf de boulevard de surfers bewonderd, onder het genot van een heerlijk Yoghurt ijsje!

De nacht brachten we door op een free campsite net buiten Manly beach. Hier hebben we dan ook via de inmiddels aangeschafte prepaid internetkaart de begrafenis van Opa Jan kunnen volgen.

Het was ons al opgevallen dat er zich ontzettend veel surfers op de campsite bevonden, maar toen we ze om half 5 s'ochtends allemaal al hoorden optuigen, realiseerden we ons pas dat we hier echt op een surfers hotspot stonden. We kwamen rond 7 uur uit ons campertje gekropen en zagen dan ook dat we omringd waren door allemaal auto's met surfboarden. Van 19:00 tot 07:00 uur kon je gratis parkeren/ kamperen
Hierna werd het een betaalde parkeerplaats en geloof ons, ze verdienen hier flink aan!

We gingen die dag dus al vroeg richting de Blue Mountains. Helaas was dit gelijk de eerste dag met regen en laaghangende wolken, dus er was die dag niet veel te zien in de Blue Mountains. We zijn naar een camping in Lithgow gegaan. Dit lag net buiten het toeristische Katoomba, maar had op zichzelf een mooi uitzicht. We zijn nog naar een Maori expositie geweest in Blackheath. Er bleek echter een soort dorpsfeest gaande te zijn met een hele show van een stel zweverige hippies. Wij als nieuwsgierige toeristjes zijn natuurlijk ook even binnen de hekken gelopen om de boel te aanschouwen. De klederdracht binnen het dorp bleek dan ook erg interessant en de mode die hier heerste, zien we bij ons al zeker zo'n 30 jaar niet meer!

De volgende dag werden we beloond met een lekker zonnetje en een fijn koud briesje. Onze eerste stop was bij het Anvil lookout point, waar we eerst een lange onverharde/hobbelige weg hebben afgelegd en daarna nog maar zo'n 5 minuten hoefden te lopen naar een fantastisch uitzicht. Onze tweede stop was bij Echo point, waar zich de bekende 3 sisters bevinden. Mooi om te zien hoor, maar wij vonden dit toch net iets te toeristisch met al die op elkaar geplakte mensen die een voor een uit de volgestampte bussen stapten.

Hierna hebben we onze lunch gegeten bij een mini waterval, de Leura Fall. Omdat het hier rustig was dachten we hier het perfecte plaatje te kunnen schieten, net onder het watervalletje. De ene kant zag er nogal glad uit, maar Stephan besloot het er toch op te wagen. Toen we net hadden besloten dat de andere kant misschien toch veiliger was en Stephan naar beneden wilde komen, was het dan ook snel gedaan. Binnen een seconde lag hij beneden, koppie onder, in zijn kleren en met rugzak en al was hij naar beneden gevallen!

Gelukkig stond hij op en had hij gelijk de slappe lach, waarna we de rest van de middag steeds in de lach schoten en nog steeds wel eigenlijk. Stephan was precies in een blubber poeltje gevallen wat nou niet bepaald een bloemetjes geur met zich meebracht
Overigens was Stephan van top tot teen nat! Na een provisorische douche met het water dat we nog hadden, dus maar een nieuwe outfit aan getrokken om weer op pad te kunnen gaan. Deze keer naar de echte waterval, de Wentworth falls. Nadat we een uur off track gewandeld hadden, kwamen we aan bij de mooie waterval.

Na alle highlights van de Blue Mountains te hebben bezocht, zijn we weer op zoek gegaan naar een mooie camping plaats. Deze keer was het weer een gratis campsite, in het Blue Mountains national park. Hier hebben we op ons gemakje de tassen ingepakt en de camper opgeruimd. Dit was helaas alweer de laatste avond die we in de camper gingen doorbrengen.
De camping was dan ook opweg naar onze volgende en laatste stop, Sydney!

Verslag uit: Australië, Manly

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha