Walamann Fall, Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Walamann Fall, Townsville en Magnetic Island - Reisverslag uit Townsville, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Walamann Fall, Townsville en Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

07 November 2015 | Australië, Townsville

Vanochtend eerst nog even gesport aan het water en op de valreep de locale grote schildpad gespot. We waren trouwens vergeten te vertellen dat we gister avond nog een mooie baby haai gezien hebben. De haai werd per ongeluk gevangen door één van de backpackers die op de pier aan het vissen was. We mochten er mee op de foto, maar we zagen dat beest spartelen en wisten toch niet helemaal wat we ermee aan moesten. Die kans hebben we dus aan ons voorbij laten gaan. Achteraf zonde natuurlijk!

Onderweg naar Townsville dachten we dat er misschien een paar backpackers een vuurtje aan het stoken waren in het bos. Tot ons opviel dat ze dan het hele bos moesten hebben aangestoken. Het gehele bos langs de weg stond in brand of was al afgebrand, gauw doorgereden dus! Onderweg even gestopt bij het hinchinbrook lookout point en naar boven gelopen, wauw wat een uitzicht!

Hierna zijn we richting de Wallaman waterval gereden. De weg om daar te komen viel ons iets tegen, het was een smalle steile éénbaansweg met mooie haarspeldbochten langs de afgrond. Er vonden nu ook nog wegwerkzaamheden plaats, waardoor de weg overhard was. Met een beetje geluk kwamen we natuurlijk ook nog tegenliggers tegen, maar dit mocht de pret niet drukken!

Boven aangekomen, na meer als een uur alleen maar bochten te hebben gezien, waren we daar dan eindelijk, de hoogste waterval van Australië. Maar liefst 305 meter hoog! Nu kon je ook nog een walking trail naar beneden volgen, maar toen twee gasten helemaal afgepijgerd en bezweet aan kwamen sjokken en we vroegen of het het waard was om naar beneden te lopen... Kregen we als antwoord: hmmm.. I dont know met een lach erachteraan. Ze zouden niet veel meer gezien hebben, dan vanaf hier boven en dik 2 uur onderweg zijn geweest. Het was op dat moment ook dik boven de 30 graden en dus behoorlijk heet boven op de berg. Na het schieten van wat mooie kiekjes van de waterval, hebben we onze weg vervolgd.

Na een lange rit van ca. 100 km zijn we aangekomen op onze volgende bestemming, Townsville!
Deze keer stonden we op een camping genaamd Bush Oasis en een leuke bijkomstigheid was dat de Walleby's hier vrolijk rond onze camper hopste bij zonsondergang. Als we meer wilden zien, konden we altijd nog de straat over steken naar het wildlife park, genaamd Billabong sanctonary. Hier hebben ze oa krokodilllen, wombeys, kangaroos en koala's. Dus wie weet of we er nog heen gaan.

Na het mooiste plekje te hebben geconveskeerd met onze stoelen, vertrokken richting Townsville city op 10 minuten rijden vanaf hier. Ook hier bevind zich langs de boulevard een super mooie zwemlagoon. We dachten dat het niet kon, maar deze is nog mooier dan die in Cairns.

s'Avonds hebben we een lekker hapje gegeten in een heel leuk en typische Australisch tentje aan het water. Hier serveerde ze Stephan's favoriete portie, jawel een halve kilo gemarineerde, verse chicken wings met daarbij een lekker koud biertje. Ik heb hem dan ook de rest van de avond niet meer gehoord, behalve dan dat hij zei dat hij dit "ZOOO" lekker vond en af en toe zag ik hem dan zijn vingers rijkelijk nalikken.. echt genieten dus! wat wil een mens nog meer..

-------

Gisteren met de boot een dag naar Magnetic Island geweest en daar per bus rond getourd. We hebben in Townsville nog een mooi kiekje geschoten vanaf de Castle Hill. Hiervandaan kon je kilometers ver kijken en keek je zelfs voorbij Magnetic Island. S'avonds nog de plaatselijke night market van Townsville bezocht, hier weten ze wel wat een foodtruck is. Daar kunnen we in Nederland nog een hoop van leren!

Vandaag onderweg naar onze volgende stop, Airlie Beach!

• 08 November 2015 - 17:09

Opa Jan:

Opa Jan laat weten dat hij daar ook is geweest !
    Veel plezier en de groeten.

Verslag uit: Australië, Townsville

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha