Dagje klein Curacao met de catamaran! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Dagje klein Curacao met de catamaran! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Dagje klein Curacao met de catamaran!

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

03 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Dag 4 waren we al vroeg uit de veren. Om kwart over 6 ging de wekker al, want om kwart over 7 werden wij verwacht bij het piratennest om aan boord te stappen van de catamaran. We werden enthousiast verwelkomt door de kapitein welke al klaar stond met broodjes en koffie. Na de introductie werden de motoren gestart en was het tijd om ons richting klein Curacao te begeven. Ons werd met een glimlach medegedeeld dat we vooraan op het dek plaats konden nemen, maar dat we hier wel enigszins nat konden worden.. Nou dat was niet gelogen. Na nog geen kilometer van de kust af was een ieder aan de voorzijde van het dek al helemaal doorweekt en werden de eerste vissen al gevoerd aan de achterzijde van het dek.. Een wilde tocht dus! Net op het moment dat wij zelf ook wel een beetje misselijk begonnen te worden kwam er land in zicht. We waren na 2 uur varen dan eindelijk aangekomen bij klein Curacao, een prachtig onbewoond eiland. Het witte strand en helderblauwe water nodigde absoluut uit om het eens van dichtbij te komen bekijken, dus hup de snorkelset uit de tas en het water in. Met een beetje mazzel zouden we hier nog schildpadden zien zwemmen. Nadat we eerst het eiland bekeken hadden, zijn we gaan snorkelen. Helaas nog geen schildpad gezien. Misschien na de lunch dan.. Terwijl wij lui op het strand lagen, was de bemanning druk bezig met de BBQ.. En zo hoort dat! Na een heerlijke lunch gingen wij voor poging 2 en met succes.. Daar zwom een schildpad. Mooi om in de natuur en van dichtbij te zien. Op de terugreis werden de zeilen bijgezet en werd ons beloofd dat we relaxed op het voordek konden liggen. En dat was niet gelogen.. We werden goed verzorgd en constant van drankjes voorzien. Eenmaal terug aangekomen in de haven bleek dat de zon goed zijn werk had gedaan. Allemaal rooie koppies waren het gevolg. Dat werd flink aan de aftersun vanavond. Nadat we thuis nog even gedoucht hadden zijn we op aanraden van een stel bij mundo bizarro in Punda wezen eten. Erg lekker gegeten, maar tijdens het eten stortten we aardig in. Tijd op het bedje op te zoeken en ons voor te bereiden op een volgende dag met weer een nieuw avontuur..