Curacao, bestemming onbekend! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Curacao, bestemming onbekend! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Curacao, bestemming onbekend!

Door: natascha hofman

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

30 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Daar zijn we weer! Ditmaal naar het zon overgoten Curacao, bestemming onbekend. We hebben dit keer een Bingo hotel geboekt waarbij je in 1 van de vijf bekende 4* hotels terecht kan komen, spannend dus waar we komen!
Zondag 30 november werden we al vroeg (5 uur) opgehaald door Peter om ons naar Schiphol te brengen. Eenmaal op Schiphol ingecheckt bij de aldaar aanwezige automaten, wat wij al bijzonder vonden, waarna we ook zaken deden met een robot die onze koffers innam, erg leuk!
Na even wachten konden we het vliegtuig in om naar onze eerste plaats van bestemming te vliegen, onze tussenstop ofwel Sint Maarten. Na een kleine 8 uur zagen we een aantal paradijselijke eilandjes in het zicht komen ala expeditie robinson erg mooi dus! De landing was spectaculair, Sint maarten heeft een korte landings baan in de oceaan waardoor het lijkt of je op het water land. Aangekomen kwamen alle old school apparaten te voorschijn, laten we het zo zeggen die rode bussen in londen zijn er niets bij. Op hun makkie aan laden ze wat spullen uit waarbij zelfs honden in hun hokjes op de karretjes werden gesmeten. Ondertussen steeg de temperatuur aardig in het vliegtuig en zat iedereen al gauw nat en bezweet voor zich uit te staren. We konden vast wennen aan het nieuwe tempo waarin alles hier gaat want een kleine 2 uur verder waren toch wel alle koffers uitgeladen en stonden we weer klaar voor vertrek. Onderweg naar de landingsbaan bleek ook dit in Sint Maarten een grote trekpleister. Hordes mensen stonden klaar achter een minuscuul hekje waar wij overheen zouden vliegen, handjes omhoog en een atractie is geboren! Na ander half uur waren we dan eindelijk op Curacao onze eind bestemming voor de komende week. Buiten kregen we een behoorlijke klap in ons gezicht van 3 graden naar 30 graden is dan duidelijk merkbaar om het maar zo te zeggen ;)
Binnen moesten we eerst langs de immigration met verschillende Judeska's (je weet wel de van de Jandino show) achter een aantal balies kregen we al wel een indruk van de gang van zaken (een grote rij, weinig personeel en alles op z'n elven dertigste). Na een EY Jullie moeten hier heen, kregen we een mooie stempel en konden we eindelijk verder. Buiten kregen we het dan te horen: we gaan naar Bleu bay beach resort!
Ookal heb je alle hotels bekeken het is dan toch even spannend waar je daadwerkelijk terecht komt. Aankomen bij het resort was die spanning gelijk weg het hete niet voor niets blauw baai, een azuur blauwe zee en een prachtige kamer met beach vieuw! Ofwel een soort penthouse met twee badkamers een uber balkon boven het strand en van die momenten dat je elkaar niet kan verstaan als de een aan de andere kant staat. Toch wel leuk zo'n bingo boeking je krijgt namelijk het gene wat niet volgeboekt is en in ons geval een apartement van het duurdere segment!
S'avonds een lekker hapje eten in het op het strand gelegen restaurant en daarna lekker ons bed in na een wel erg lange en enerverende dag!

• 04 December 2014 - 19:02

Hilleke :

haha bofkonten, ziet er goed uit joh