Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Lombok

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

16 September 2016 | Indonesië, Lombok

Na wat vertraging zaten we dan in het vliegtuig. Niet dat dit lang ging duren.. we denken dat dit voor ons beiden de kortste vlucht ooit is, na letterlijk 4:50 minuten (Ja echt, Natascha heeft haar stopwatch voor de gein aangezet op het moment van opstijgen), zetten we alweer de landing in naar Lombok. We hebben uiteindelijk 21 minuten over de totale vlucht gedaan.
Toen we later ook nog hoorden dat er op de boot die die dag naar Lombok ging een explosie was geweest, waren we dan ook heel blij met ons mini vluchtje.

Aangekomen op Lombok hebben we eerst maar eens vervoer geregeld naar onze plaats van bestemming, Kuta. Deze keer een iets andere Kuta, ofwel hier is Kuta een rustig, gemoedelijk stadje met allemaal vriendelijke mensen. Een heel verschil dus! Wat ons direct opviel was dat Lombok straatarm is en mensen voornamelijk leven in zelfgebouwde hutjes. Je doet hier een stap terug in de tijd, hoewel de smartphones hier uiteraard wel bij iedereen aanwezig zijn.
Er wordt hier ook wel gebedeld, maar niet zo opdringerig als we dat in Bali ervaren hebben. Vaak maken mensen hier wel een vriendelijk praatje met je omdat er niet zo gek veel toeristen naar Lombok komen, de meeste reizen namelijk direct door naar de Gili Eilanden.
Er is op Lombok weinig werk, dus er is alle tijd. De meesten dromen ervan om weg te gaan en hun dromen elders waar te maken, want het gras is altijd groener aan de overkant.

Op Lombok sliepen we drie dagen in het mooie en schone Family House Lombok. We hebben de eerste dag gewandeld in Kuta en de omgeving, waaronder de mooie stranden bewonderd. Het is heel bizar om je te beseffen dat dit mini "dorp" het meest wordt bezocht door toeristen, terwijl het echt allemaal ver onderontwikkeld is. Daarentegen is het nog niet verpest door het toerisme, zoals we dat op Bali gezien hebben. Ik denk dat de foto's meer zeggen dan woorden.

De volgende dag zijn we gaan scooteren over het eiland en hebben we de mooie plekjes mogen bewonderen. s 'Avonds vroeg het bed in, want om 8 uur stond ons vervoer naar de ferryboot voor de deur. Op naar de Gili Meno!

• 22 September 2016 - 15:06

Hans Hofman:

Benieuwd naar je volgende ervaring, maar zal wel weer een weekje duren voordat we die kunnen lezen. Wij gaan weer de outback in richting Alice Springs en dan hebben we onderweg geen bereik.
    Veel plezier nog de komende dagen.