Welcome to Bali, Seminyak & Changgu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Welcome to Bali, Seminyak & Changgu - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Welcome to Bali, Seminyak & Changgu

Door: Stephan en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

04 September 2016 | Indonesië, Canggu

's Ochtends luidde al (te) vroeg onze wekker, tijd voor Bali. Via Grab hebben we een taxi genomen naar het vliegveld van Jakarta. Daar aangekomen begon bij ons de twijfel of we bij binnenkomst van Indonesië wel een stempel ontvangen hadden. Omdat je zonder stempel een flinke boete riskeert, zaten wij even met geknepen billen bij het tourist information centre (we zagen hem tenslotte niet in onze paspoorten en de medewerkers tot onze schrik ook niet ). Gelukkig zat daar een scherpe servicemedewerker die de stempel na 4 keer gebladerd te hebben dan toch gevonden had.. hij was de zelfde kleur als de pagina van het paspoort en met een vergroot glas goed te zien.. Alles was oké en we konden de lucht in!

Bij de aankomst op het vliegveld van Bali werden wij helemaal vrolijk. Er heerste hier een echte vakantiestemming, die wij in Jakarta miste.. Dit gevoel zakte alleen helaas in op het moment dat we bij buitenkomst in nog geen 5 minuten tenminste 20 keer bevraagd zijn of we een taxi nodig hadden.. NEE.. Wij hadden via Grab al onze chaffeur gevonden die ons naar ons eerste verblijf in Seminyak zou brengen, Casa Dasa. Omdat we onze kamer nog niet in konden, hebben we een leuk tentje op het strand gezocht om te lunchen. Hier gesetteld met een lekkere maaltijd en drankje kwam het vakantiegevoel al snel weer naar boven. Hier kunnen we wel aan wennen. 's Avonds hebben we dit nog eens overgedaan bij restaurant Biku, een erg leuke tent. Daarna hebben we de eerste avond op Bali afgesloten met een cocktail bij Patato Head Beachclub.

De tweede dag hebben we lekker op het strand vertoefd om eens even lekker van onze welverdiende rust te genieten. De derde dag hebben we het rustig aangedaan omdat Natascha zich niet lekker voelde. Voor ons gevoel hebben we het meeste van Seminyak gezien. Je hebt er leuke tentjes om te eten en veel winkels om te shoppen.

De volgende dag was het tijd voor Canggu, een B&B die we op Airbnb gevonden hadden. We werden door onze chauffeur afgezet voor een gesloopt pand.. Tijd om de eigenaresse even te bellen. We konden ons niet voorstellen dat hier het B&B zat dat we op de foto's gezien hadden. Niets bleek echter minder waar. Na een korte wandeltocht over het bouwterrein kwamen we op het terrein van het gezellige B&B. Viel niet tegen! Om Canggu te verkennen hebben we gelijk een scooter gehuurd. Dit kost hier 3,50 voor een dag, dus daar kan je niet voor zonder zitten. Nadat we op Echo beach wat gedronken hadden, begon Stephan zich nu alleen niet goed te voelen. Nu Natascha geweest was, was Stephan aan de beurt. We vermoeden dat we allebei een voedselvergiftiging hebben opgelopen. Kwa voedsel en hygiëne is het nogal een verschil met Nederland. Na een rustige volgende dag en wat medicijnen om het proces te versnellen, konden we de volgende dag weer op pad. 's Avonds een hapje gegeten bij het bekende cafe Betelnut. De volgende dag hebben we de Tanah Lot tempel bezocht. We worden overigens wel wat moe van de opdringerige verkopers. Overal proberen ze je wel iets aan te smeren en overal weten ze wel iets aan te verdienen. Misschien hadden wij een verkeerde verwachting, maar Bali is wat toeristischer dan we in eerste instantie in gedachte hadden. De volgende dag was alweer de laatste in Changgu. Om de laatste bacteriën eruit te krijgen en omdat we graag de crossfit box in Bali wilde bezoeken, hebben we 's ochtends meegedaan met een pittige workout bij Crossfit Wanderlust. Een druk lesje met veel touristen die hetzelfde dachten, maar wel erg lekker! Wij zijn klaar voor Ubud..

• 12 September 2016 - 22:53

Atie:

Gelukkig weer hersteld en lekker genieten