Final destination, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Final destination, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Final destination, Sydney

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

04 December 2015 | Australië, Sydney

Vanaf de Blue Mountains zijn we alweer opweg naar onze laatste bestemming, Sydney. Hier hebben we met Liz afgesproken om de laatste dagen van onze vakantie door te brengen. Nadat we alvast hadden ingecheckt zijn we naar het vliegveld gereden om Liz hier op te halen als verassing.Voorzien van welkomsttekst en al stonden we er helemaal klaar voor.. Totdat we ineens het bericht kregen dat ze al in de bus zat en onderweg was naar de stad. Vervolgens hebben we elkaar toch nog op het vliegveld kunnen treffen. Gezamenlijk hebben we onze camper ingeleverd bij Apollo. Daar kregen we het bericht dat de bus in principe wel netjes was, maar of we toch nog even een soppie en bezem er doorheen wilden halen.. Tuurlijk!

Eenmaal aangekomen in Sydney zijn we 's avonds gelijk maar even de stad gaan bekijken. Hier hebben we met zijn 3en lekker een happie gegeten en de Opera House bij duisternis aanschouwd. De volgende dag stond een dag surfen op het programma bij Mojosurf. We werden opgehaald in het centrum en naar een strand net buiten de stad gebracht om hier onze kunsten uit op de surfplank uit te voeren. Na een korte uitleg over de golven en techniek werd het tijd om het maar eens zelf te ervaren. Hoewel Natascha en Liz al gelijk bij de eerste golf op het surfboard stonden (uitslovers), duurde dit bij Stephan iets langer. Al met al niet gek, want de dames hadden het allebei al eerder gedaan. Na enige tijd kreeg ook Stephan het te pakken en lagen we als echte waterratten in de zee, te wachten op die ene goede golf. Na de lunch zijn we verder gegaan met waar we gebleven waren en waren we het waren niet uit te krijgen. We hebben deze mooie dag vervolgens afgesloten met een lekkere pizza aan Darling Harbour, want van al dat surfen waren we hongerig geworden.

De 3e en alweer laatste dag stond het welbekende Bondi Beach op het programma. Enthousiast stapten we in zwemkleding de deur van het hotel uit, alleen bleek dit ietswat optimistisch.. Geen zon te bekennen. Hoewel het wel droog was en de temperatuur nog altijd een stuk aangenamer was dan dat in ons koude kikkerlandje, was het geen strandweer. Uiteraard wilden we Bondi toch echt gezien hebben, dus nadat we het Opera House nogeens bij daglicht aanschouwd hebben, zijn we met de trein naar Bondi vertrokken. Hier bleken ook de die-harde surfdudes het wel goed te vinden, want op een enkeling na was er niemand in de zee te vinden. Ook het strand was niet populair vandaag. Toen we het na de lunch zelfs met onze handdoek om niet meer warm kregen, hebben we besloten om thuis een warme douche te nemen en 's avonds in Newtown te gaan kijken.

Omdat Liz 4 december jarig was en die dag alleen zou zijn, hadden we een verassingsfeestje voor dr georganiseerd. Nadat Liz een restaurant had uitgezocht hebben we hier alvast haar 26e verjaardag gevierd, met verjaardagsmuts en al. Deze feestelijke avond is afgesloten met nog een maal een heerlijk ijsje van Yoghurtland, waarbij ook de verjaardags kaarsjes niet ontbraken!

De volgende dag zat onze vakantie er alweer bijna op. Het was alweer tijd om naar huis te gaan. De 5 weken zijn voorbij gevlogen. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Liz en zijn we richting het vliegveld gegaan. Nu is het tijd om in te checken en ons zowel mentaal als fysiek voor te bereiden op de lange weg maar huis. We zijn allebei een beetje verliefd geworden op het land Australië en zullen het hoogstwaarschijnlijk erg gaan missen!

Australia, we will be back!

• 03 December 2015 - 18:38

Atie:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hadden. Maar eh ... Niet naar Australië emigreren he

• 04 December 2015 - 10:06

Hans:

Welkom terug en nu weer ff wennen aan dat druilweer.

Verslag uit: Australië, Sydney

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha