Byron bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Byron bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Byron bay!

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

21 November 2015 | Australië, Byron Bay

Byron bay, de echte hippie stad. Stel je voor, allemaal ultieme hippies op blote voeten, overal mensen die muziek maken op straat en zelfs op de hoek van de straat kon je je handen laten lezen. Oja, hier leken sommige mensen echt in trance te zijn, de drugs vloeide kennelijk dus ook rijkelijk. Een hele andere wereld dus!

Eerst hebben we een camping gezocht, de camping die in onze prijsklasse viel was alleen iets anders dan verwacht. We kwamen aan en zagen een soort grind bak, meer een parkeerplaats met alleen maar campers vol met graffiti. De campers stonden overigens zo'n centimeter van elkaar vandaan. Echt, we hebben hier onze ogen uitgekeken. De coupe dreadlock was hier dan ook meer dan normaal en wij vielen hiermee een klein beetje buiten de boot. Eerst wilde we een paar dreadlocks bij Natascha laten zetten, om er nog een beetje bij te passen, maar dan kwamen de kosten alsnog even duur uit als bij de camping ernaast. We zijn dus maar op de andere camping gaan staan en namen de toeslag voor lief! En eerlijk is eerlijk, dit was gelijk de nieuwste en schoonste camping tot nu toe. We moesten zelfs een heel contract ondertekenen met allemaal regeltjes
We denken een beetje om het overschot aan hippies in de stad te weren. We waren dus van het ene uiterste in het andere uiterste terecht komen. Smiddags zijn we naar de mooie vuurtoren gelopen, waar we een heel mooi uitzicht hadden!

S'avonds zijn we na het eten het dorpje ingegaan. Overal was live muziek en de sfeer was super. We vonden dit allebei echt een leuk en schattig dorpje. Alleen zagen we steeds meer mensen op straat slapen en dan ook op de meest rare plekken. De politie controleerde dan ook rijkelijk personen en auto's. Al snel werd ons dus duidelijk dat dit echt een soort drugs capital was onder de hippies. Wel grappig om te zien overigens, het leek soms net of je in een slechte film was beland. We hebben hier dan ook wat leuk video materiaal op gedaan, zullen we maar zeggen!

De dag erna zijn we een dagje naar het strand van Byron bay gegaan en hebben hier lekker gerelaxt. Toen er plotseling rond een uurtje of 3 twee grote palen voor ons neer werden gezet en de boeien het water in gingen dachten wij dat er een soort andere lifeguard zou komen. Dit bleek niet het geval en we zagen inneens hordes kinderen het strand op rennen voor hun surflessen. Hier hebben we dan ook even alle goede surf tips mogen aanschouwen.

Vandaag hebben we ook de camping verlaten om op zoek te gaan naar een camping die we eerder hadden doorgekregen van andere camper reizigers. Echter bleek alles toen vol en waren we het plekje op onze nette camping dus ook kwijt. Via onze heilige app Wickicamps hebben we een nieuwe camping net buiten de stad gevonden. Hier aangekomen zagen we een soort groot gras veld met allemaal bussen en auto's in cirkels rond elkaar staan. Het leek er smiddags opzich wel gezellig uit te zien, waar we er s'avonds achter kwamen dat de camping vol dronken schoolverlaters stond. Maar agh, we hebben menig toneelspel vanaf ons stoeltje mogen aangeschouwen. Er was zelfs een gozer die boos riep dat die ons allemaal ging vermoorden, erg interessant dus.

De volgende dag zijn we op doorreis gegaan naar ons onze volgende bestemming!

• 26 November 2015 - 06:51

Hilleke:

Hahaha wat n tegenstellingen...

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha