Mackay, st Lawrence, Rockhampton en Bororen! - Reisverslag uit Bororen, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Mackay, st Lawrence, Rockhampton en Bororen! - Reisverslag uit Bororen, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Mackay, st Lawrence, Rockhampton en Bororen!

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

11 November 2015 | Australië, Bororen

Eergisteren zijn we naar het stadje Mackay gereden. Hier wilden we overnachten, maar aangezien we het stadje binnen een uur al hadden gezien en het slechts 11 uur in de morgen was, zijn we doorgereden naar st. Lawrence. In st. Lawrence hebben we een free campsite gevonden die echt midden in een verlaten natuurgebied lag. We hebben hier heerlijk zitten lezen, met de verrekijker om de nek om af en toe eens een grote kangeroo of een bizarre vogel te spotten. S'avonds lekker de camping bbq benut, ook hier was alles weer super geregeld en dit keer nog gratis ook!. Wel een beetje donker, aangezien de verlichting wat verouderd bleek te zijn, maar agh ook wel gezellig met kaarsjes, ons mooie led lichtje en allebei een hoofdlamp op om ons eten te kunnen zien!

S'ochtends waren we allebei al weer vroeg wakker dus we waren om 10 uur al in Rockhampton. Ook hier hebben we een mooi rondje gelopen en het plaatselijke winkelcentrum bezocht. Ook hebben we de Botanic gardens bezocht, ofwel een gratis Dierentuin. Super bizar dat het gewoon een mini dierentuin is met krokodilllen, aapjes, wombats en nog veel meer en het dan ook lijkt op een soort kinderboerderij als bij ons. Je ziet dan ook moeders met hun kinderen een middagje rond lopen, gezellig diertjes kijken(weer is wat anders, in Nederland ben je een hoop geld kwijt in Blijdorp of Artis).

Aangezien we onderweg zijn naar Bundaberg, zijn we maar weer door gereden en hebben onderweg via onze heilige Wikicamps app een mooie camping gevonden in Bororen, off all places!

Daar aangekomen werden we warm verwelkomt. Hier was wel echt extra de best gedaan om het ons zo comfortabel mogelijk te maken. Er werd tegen ons gezegd dat we van alles gebruik mochten maken, koffie, thee roep maar je kan het gratis pakken! Hij gaf aan dat we zijn spullen konden gebruiken, dan hoefde we ook niet te sjouwen met onze eigen spulletjes. In de camping kitchen bevond zich deze keer echt werkelijk alles, van vaatwasser tot grote Amerikaanse barbecue en daarbij een soort woonkamertje met een mega tv voor ons gebruik!

Vandaag doen we rustig aan en rijden we richting Town of 1770, omdat we gehoord hebben dat dit echt een must see is. We gaan het weer zien dus!

• 11 November 2015 - 18:51

Hans:

Jullie schieten al lekker op. Volgende halte Fraser Island?

• 11 November 2015 - 21:11

Peter:

Jullie komen nu op voor ons bekend terrein !
    Kijk dus uit wat je opschrijft . . .het wordt gecontroleerd . . .

Veel plezier ! ! en twee dikke kussen uit een regenachtig Nederland.

Verslag uit: Australië, Bororen

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha