Sailing the Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Sailing the Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Sailing the Whitsundays!

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

08 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Na aankomst in Airlie Beach gelijk een zeiltrip geboekt naar "the Whitsundays"! Dit is een van de trips waar we het meest naar uitkeken, parel witte stranden en een natuurlijk wonderlijk uitzicht dat we gingen aanschouwen.
Nadat we hadden gegeten wilden we s'avonds nog even naar het centrum van Airlie Beach, daar zou een groot muziek Festival aan het water zijn. Het weer zat alleen niet mee en het begon plotseling te storten van de regen en onweer. Aangezien het een half uurtje lopen was, besloten we gezellig te blijven zitten in de plaatselijke camping keuken samen met nog 20 anderen (dit was dan ook gelijk de drukst bezochte camping en camping keuken tot nu toe!).

De volgende dag weer vroeg uit de veren, want om 6:40 werden we al weer opgehaald voor onze trip.
Aangekomen bij de boot bleek dat we vandaag maar met maar 4 gasten zouden zijn. Gezien het muziek Festival bleven een hoop mensen in de stad, wat dan weer ons geluk was!

We hebben de hele dag genoten op een prachtig zeilschip, dat al jaren in het bezit is van de familie die deze dag organiseerde. Ze zeilden voorheen bij Magnetic Island en nu pas sinds vier maanden bij de Whitsundays. Ze waren dus net een beetje gestart met het bedrijf hier en deden ontzettend hun best het schip op de kaart te zetten met al die concurrentie. We kregen dus een erg warm welkom, heerlijk eten en zijn de hele dag geïnformeerd over van alles en nog wat!

Aangekomen in Whitehaven moesten eerst een stukje wandelen naar een mooi uitzichts punt, maar wauw wat was dit mooi zeg! Je zag de Stingers gewoon vanaf boven op de berg zwemmen zo helder was het water en zo wit was het strand!
Het is één van de witste stranden ter wereld, zo niet de witste. Na het rondwandelen op het strand zelf, waar de citroen haaien rond je voeten zwommen en wat mooie kiekjes te hebben geschoten, zijn we terug gelopen richting de boot.

Op de boot stond een lekkere lunch voor ons klaar en vervolgens zeilden we verder naar een super mooi snorkel punt. Daar hebben we even gesnorkeld in onze Stinger/Jellyfish suits. Zonder mochten we er absoluut niet in en ook terecht, zou toch wat zijn als je in de middle of nowhere geraakt werd (stop je met ademen en moeten we reanimeren, dat is ook niet alles). In het water even gesnorkeld tot Natascha allemaal mini Jellyfishes zag zwemmen voor haar duikbril (ze had eerder gelezen dat de kleinste het gevaarlijkst waren). Ze wist niet hoe snel ze eruit moest komen. Achteraf bleken het baby's te zijn van een ongevaarlijk soort, haha. We moesten trouwens wel toegeven dat het snorkelen hier mooier was als op het great barrier reef! Misschien hadden we daar gewoon pech gehad..

Op de weg terug hebben we zelf de zeilen gehesen, Stephan het groot zeil en Natascha de kleine. De fok mochten de andere twee gasten doen, wat niet zoveel voorstelde, ghehe. Het laatste stuk hebben we dus met een lekker muziekje op de achtergrond terug gezeild.

Eenmaal terug aan wal hebben we Arlie beach zelf nog even verkend, maar dit vonden we allebei niet heel bijzonder. We kunnen het het beste omschrijven als het Lloret van Australië. Eenmaal terug op de camping hebben we nog even wat gegeten en nagenoten van een heerlijke dag.

• 09 November 2015 - 09:31

Atie:

Dat klinkt allemaal goed! Heerlijk hoor, genieten maar. Dikke kus, mam

• 09 November 2015 - 12:06

Hilleke:

Ha jongens, wat een fantastische reis en dat ik dit zo mee kan beleven, veel plezier verder, dikke kus, oma

• 09 November 2015 - 12:08

Hilleke:

Misschien allemaal dubbel maar vanuit de meander werd het niet geplaatst... Maar wat komen jullie op idyllische plekjes zeg, helemaal super!! We doen zo wel allemaal goeie ideeën op. XX

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha