Mission beach & Cardwell - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Mission beach & Cardwell - Reisverslag uit Cardwell, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Mission beach & Cardwell

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

05 November 2015 | Australië, Cardwell

Na een goed ontbijt was het tijd voor de volgende bestemming, Mission Beach stond nu op het programma. Langs de snelweg kwamen we een kraampje met verse groente en fruit tegen. Hier hebben we gelijk even wat boontjes en vers fruit ingeslagen voor het avondmaal. Een aantal km verder besloten we naar een plaatsje aan de kust te rijden. Hier zagen we een afgelegen campingplaats, direct aan het strand. Een mooi plekje om 's ochtends wakker te worden. Vervolgens kwamen we aan in Mission Beach, een klein plaatsje aan de kust. Het centrum is een lange weg met een paar winkels, cafés en restaurantjes. Hierachter ligt het mooie strand van Mission Beach, en daar is niks over gelogen. Hoewel het erg verleidelijk is om hier een duik in de zee te nemen, hebben we onszelf toch weten te beheersen. Op het strand stonden namelijk allemaal waarschuwingsborden voor de hoeveelheden jellyfishes aan de kustlijn.

Na een goede bak koffie en een heerlijke scone, hebben we besloten om verder te rijden richting het zuiden. Het was immers nog vroeg in de middag en in Mission Beach was verder niet zoveel te doen.

De volgende bestemming werd Cardwell, waar we vannacht zouden blijven en wel bij Kookaburra Holiday Park. Ook Cardwell is een klein plaatsje aan de kust. Vanaf hier kun je naar het Hinchinbook Island voor een stevige wandeltocht.. Hebben wij niet gedaan hoor overigens. Wij zijn een stuk langs de boulevard gaan wandelen, ook erg mooi. Bij het information center vertelde de medewerker ons dat we aan het einde van de pier een grote kans hadden om een schildpad te zien. Deze hield zich hier regelmatig op. Ook vertelde hij ons dat we met een beetje geluk de crocodile konden zien, die hier aan de kust vertoeft. In eerste instantie vonden we dit maar een sterk verhaal.. Totdat we hem dus echt zagen. Vlakbij de pier zagen we ineens zijn kop omhoog komen, heel bizar. De medewerker vertelde dat hij moeite moest doen om een waarschuwingsbord bij een speeltuintje aan de kust te krijgen. Het beest zou hier dus regelmatig even droge voeten komen halen.

Na wat boodschappen te hebben gedaan, besloten we te BBQen aan een van de publieke BBQs aan de boulevard. Hier hebben we heerlijk ons hamburgertje staan bakken en de zonsondergang aanschouwd. Na nog even wat gelezen te hebben bij de camper, vonden we het wel weer welletjes voor vandaag en besloten we het bed in te duiken. Tijd voor weer een nieuwe dag met weer een nieuw avontuur. (ps de foto's van Hongkong zijn nu wel goed toegevoegd)

• 05 November 2015 - 13:28

Hilleke:

Geweldig T klinkt en ziet er allemaal top uit, maarre vertel sinds wanneer drink jij koffie Tas....haha of Echt alles op z'n kop dus....

• 05 November 2015 - 19:29

Hans:

Daar zit je dan aan een prachtig palmstrand uit een sprookje, met je tong tot bijna op je knieën, verlekkerd naar die azuurblauwe oceaan te staren. Kan de frustratie bijna proeven.

• 06 November 2015 - 13:12

Peter:

Je kan er gewoon zwemmen hoor . . . als je maar sneller bent dan de krokodil . . .

Verslag uit: Australië, Cardwell

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha