Daintree Rainforest en Great barrier reef - Reisverslag uit Daintree, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Daintree Rainforest en Great barrier reef - Reisverslag uit Daintree, Australië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Daintree Rainforest en Great barrier reef

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

02 November 2015 | Australië, Daintree

Vandaag, 2 november, was het dan zo ver. De spullen konden weer worden gepakt, we gingen op ons volgende avontuur; de camper ophalen!
Ze vroegen bij de camperverhuur nog 60 dollar voor een set stoeltjes en een tafeltje, maar hé daar waren we op voorbereid. We hadden de afgelopen dagen in Cairns al gezien dat een stoeltje los maar 6,5 dollar was. We zijn dus niet ingegaan op hun aanbod en zelf richting de k-markt vertrokken. Hier hebben we een mooi setje stoelen gekocht, waar zelfs een mooi beker houdertje in zit :p

Omdat we vrij vroeg onze camper tot onze beschikking hadden, zijn we gelijk maar een tripje gaan maken richting Daintree Rainforest. Onderweg zijn we bij een Rainforest park met koala's, kangaroos, tasmanian devils en krokodilllen gestopt. De koala's hadden net baby's gekregen dus nog een blik kunnen werpen op deze lieve mini koala's. Ook hebben we kangaroos geaaid die bij je kwamen liggen en zich gewoon lieten aaien. Bij de krokodilllen lag een van de grootste ter wereld voor ons te slapen. Man, het was net een dinosaurus zo groot. We waren allebei dan ook erg onder de indruk! Zijn naam deed hem ook eer aan, hij hete namelijk 'Jack' the ripper. Jack is zo'n 5 meter lang en weegt 750 kilo! (hij bleek uiteraard niet zo sociaal te zijn en heeft alle honden in het dorp waar hij woonde opgegeten, en dan hebben we nog niet gesproken over de mensen die hij heeft aangevallen.) We konden er dus niet ff bij gaan zitten voor die befaamde krokodillenfoto, beetje jammer weer.

Na ons bezoek aan het park zijn we doorgereden naar het dorpje Karunda. Hier wonen allemaal hippies en klonk de digididoe rijkelijk door de straten. Wel grappig om te zien.

Vlakbij het dorpje lag onze eerste camping, Kuranda Rainforest accommodation park, midden in de Regenwoud. Hier hebben we nog de op de camping beginnende Rainforest walk gedaan maar na 15 minuten ging dit over in een trein spoor midden door de jungle. Met het risico om door een trein te worden overreden en het feit dat we inmiddels al helemaal lek gestoken waren, zijn we maar terug gelopen. Op de camping hebben we in de camping keuken lekker gekookt ( ze hebben echt een hele buiten keuken met kookplaat, bbq's en koelkasten en allen staan voor een ieders gebruik.

Na onze eerste goede nacht in de camper zijn we rond 6 uur opgestaan en weer richting Cairns gereden, namelijk voor ons tripje naar de great barrier reef! ( jaa je leest het goed, we staan hier iedere ochtend eigenlijk al om 6 uur op en gaan rond half 9 slapen.. Zouden we in NL niet kunnen hoor).

Op het great barrier reef hebben we op twee mooie plaatsen gesnorkeld (de foto's thuis vertellen dat verhaal wel). Daarna vroegen ze om 4 sterke mannen voor Boomnetting. Uiteraard stond Steef gelijk op, niet wetende wat de bedoeling was. Zo bleek dat hij het haasje was, die samen met drie andere mannen aan een net in het water achter de boot mochten gaan hangen en er voor moest zorgen dat die recht bleef. Daarna kon iedereen die wilde erbij springen en zo ging de boot steeds harder (de regel was dat er minimaal 6 mensen moesten zijn afgevallen wilde ze stoppen. Natascha is er uiteraard ook bij gesprongen en hoe kan het ook anders we hielden het aardig vol, tot onze broekjes nog net aan onze enkels hingen en Natascha's bikini meer een soort vangnet voor voor vissen was geworden... PLONSS!
Daar lagen jut en jul dan, midden in de Oceaan. We moesten ff wachten tot we konden worden opgehaald. Wat zei die man nou net over die actieve haaien in dit gebied... Ja, laten we daar maar ff niet aan denken

• 05 November 2015 - 09:48

Atie:

Jullie hebben al weer een hoop meegemaakt! Spannend allemaal he.
    Dat van dat dagritme kennen we. Vroeg op en vroeg naar bed. Je hebt gewoon een korte avond zo. Vroeg onder de veren

• 05 November 2015 - 19:23

Hans:

Met zulke mutsjes op is de kans niet erg groot dat je nog serieus genomen wordt. Staat jullie schattig overigens. En die rails ziet er wel erg ongebruikt uit. Is zeker nog een stukje van de Birma spoorweg.

Verslag uit: Australië, Daintree

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha