Dagje Hongkong en aankomst in Cairns! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Dagje Hongkong en aankomst in Cairns! - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Dagje Hongkong en aankomst in Cairns!

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

31 Oktober 2015 | Hong Kong, Hongkong

In het vliegtuig spraken we een Nederlander die 7 jaar in Hongkong had gewoont en deze raadde ons aan toch even de stad in te gaan. Hij gaf wel aan dat we beter naar Kowloon konden gaan in plaats van Hongkong, omdat je vanaf dat punt de stad juist zo mooi kan bekijken en dan altijd nog een ferry van ca. 5 minuten naar de overkant kan nemen. We moesten wel nog een klein stukje met de taxi naar de ferry, maar dit zou goed te doen zijn. Daar eenmaal aangekomen zagen we een hele mooie tourbus staan met als eindbestemming de Star ferry's. Dat kon niet missen dachten we. En Hollanders als we zijn hadden we gelijk een goedkopere optie. Bij de bus stond de buschauffeur dus wij naar hem toe om een kaartje te kopen. Hij begon ineens wild te wuiven en riep: in, in In! Kennelijk vond hij het voor dat stukje teveel moeite om ons in zijn beste Chinees de prijs op te geven. De rit bleek echter niet zo kort te zijn.. 1,5 uur later begrepen we waarom die man ons niet wilde laten betalen.. Het was een helse rit, dwars door de stad. Wel gelijk een groot stuk van Hongkong gezien, dat dan weer wel! Misschien had die man wel gewoon medelijden met een stel eigenwijze toeristen zoals wij.. Gelukkig was het echt niet druk en waren de stoelen super comfortabel na onze vlucht van 14 uur (NOT!) En wij maar denken. Wat is die stad groot zeg!

Aangekomen bij de starferry hebben we een token gekocht van maar liefst $2,50 Hongkongse dollar, omgerekend ongeveer 30 eurocent. Dat was die helse gratis rit dan wel weer waard.

Aan de overkant hebben we nog wat door de stad, of eigenlijk over de stad, gezwalkt, want de vermoeiheid begon er toch aardig in te slaan zo. Wel grappig, ik zeg over, omdat ze daar allemaal zweefbruggen over de stad heen hebben gebouwd en je komt dus vrij weinig in aanmerking met het verkeer. Ideaal, want zo hoef je niet steeds te wachten om over te steken. Na de boel verkend te hebben, besloten we weer de ferry terug te pakken.

Op de terugweg hebben we nu maar besloten om een taxi richting het treinstation te nemen, in de hoop dat dit wat sneller zou zijn.
Bij instappen hadden we er een beetje een hard hoofd in, de beste man in de taxi kon heel goed Chinees, maar echter geen woord Engels. Met handen en voeten toch duidelijk weten te maken dat we naar het trein station wilde. Bij het zien van ons treinkaartje moest de beste man even zijn vergrootglas ten grote van zijn eigen hoofd erbij pakken.. Dit beloofde een rit te worden! Toen sprak hij de magische woorden 'tong tong...' Precies ja, het zal wel goed komen! Toch viel het niet tegen.. In slechts 10 minuten wist de beste man op gevoel het station te bereiken!

--------------

Net aangekomen in Cairns!
Het is hier nu 0700 s'ochtends dus even een ontbijtje scoren en als onze kamer klaar is een lekkere douche en wat slaap in halen!

• 31 Oktober 2015 - 00:43

Hilleke Hofman:

haha een verrassend zwalkend begin van een fantastische reis, en daarmee vallen alle volgende stoelen mee

• 31 Oktober 2015 - 00:52

Natascha En Stephan :

Precies, gaat helemaal goed komen! Ben even benieuwd zie je nu ook een foto bij dit verslag het lukte net niet helemaal en ik miste ook het stukje van Cairns xx

• 31 Oktober 2015 - 02:16

Hilleke:

Helaas de fotos kan ik niet openen, maar heb vannacht sowieso problemen met t systeem dus eigenlijk is dat niet representatief...

• 31 Oktober 2015 - 09:24

Atie:

In ieder geval weer wat meegemaakt. Dat Hong Kong weet wat

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Stephan en Natascha off to Australia!!

Sommige van jullie hebben ons er de afgelopen weken/ maanden ongetwijfeld al over gehoord.. (excuses voor deze vermoeiende verhalen, maar we zijn nu eenmaal enthousiast) Want ja, het gaat nu toch echt gebeuren, een droom die voor beide uitkomt, een illusie die werkelijkheid wordt.. Jawel, we reizen samen af naar Australië!!

We vliegen donderdag op Hongkong, waar we een stopover hebben van 7 uur. Hier zullen we misschien nog de stad bekijken (mochten we nog enigzins fiit zijn). Hierna vliegen we door naar Cairns, gelegenin het noorden en aan de oostkust van Australië. Daar verblijven we drie dagen in een hotel, waarna we onze hippie high top camper voor de komende 5 en een halve week op zullen halen!

Ja, je leest het goed, Stephan gaat camperen! :p
gelukkig hebben we hier allebei ontzettend veel zin in!
Met de camper gaan we de oostkust afrijden, om begin december te eindigen in Sydney. In Sydney zullen we ook met Liz (de zus van Steef) meeten, wat het extra leuk maakt!

Wat we verder precies gaan doen ligt nog niet vast. Natuurlijk hebben we genoeg ideeën en wensen, maar goede tips zijn uiteraard altijd welkom!
We zullen jullie de komende weken dus gaan vervelen met onze eindeloze avonturen, escapades en uiteraard wat foto's om jullie thuis jaloers te maken!

Wij hebben er alvast super veel zin in, rest mij nog te zeggen; veel lees en kijk plezier!

Veel liefs,

Stephan en Natascha