Dagje struisvogel farm en eiland verkennen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Dagje struisvogel farm en eiland verkennen! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Dagje struisvogel farm en eiland verkennen!

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

04 December 2014 | Curaçao, Curaçao

En toen was het alweer donderdag! Omdat we gister zo verbrand waren besloten vandaag de zon een beetje te vermijden. We hebben de auto gepakt en zijn richting de Struisvogel farm gereden. We hadden dit als tip gehad van Inge en hadden er zelf niet echt een voorstelling bij. Daar aangekomen konden we mee met de safari tour auto. Zo werden we door een gids die zijn verhalen erg leuk wist te vertellen rond gereden over de biologische farm. Er werd ons verteld dat niets verloren ging zelfs de botten van dode struisvogels werden gebruikt voor kunstwerken. Zo zagen  we struisvogels van een maand tot 11 maanden uitgrooien tot mega beesten. De man wist te vertellen dat ze iedere ochtend de eieren uit het hok halen door ze te lokken met eten en er dan snel 1 het hok in rent om het ei te pakken met gevaar voor eigen leven. Zo vertelde hij dat er pas een medewerker was die te langzaam was en dan gaan ze schoppen. Hij werd op zijn scheenbeen geraakt waarna die in stukken brak. Dat was dus ook gelijk de laatste keer dat die hier gewerkt had. We hebben nog niet volwassen struisvogels gevoerd wat een leuke belevenis was ( bij volwassenen kan dat niet die trappen en dat willen we geloof ik niet haha). Hierna hebben we nog op een struisvogel ei gestaan nu vraag je je vast af waarom? Nou een struisvogel ei is zo dik dat die tot wel 200 kilo aan kan om het te bewijzen mochten we erop staan en hem even vast houden. Een hele belevenis en goede tip dus van Inge! We zijn hierna naar de wat bekendere strand plaatsen gereden om ook die te verkennen. Man wat zijn wij blij met Bleu bay! Heel mooi allemaal maar toch wel erg aangelegd en druk bevolkt in verhouding met Bleu bay. Savonds hebben we op de terug weg gegeten op een van de meest fantastische plekjes. Bij het restaurant Bij Blauw in willemstad. Het restaurant ligt op de rand van de rotsen en je eet dus op de rotsen met af en toe een klots water van de zee naast je neer komend. Wat een fantastisch uitzicht! Er zouden ook vaak dolfijnen langs zwemmen maar die hebben wij helaas gemist maar agh je kan niet alles hebben op zo'n mooie plek!