De bus nemen is niet verstandig! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu De bus nemen is niet verstandig! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

De bus nemen is niet verstandig!

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

01 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Na een eerste nachtje slapen besloten we eerst maar boodschappen te doen. De supermarkt lag nog geen vijf minuten van ons vandaan dus wij hebben heel entausiast onze loop schoentjes aangetrokken en zijn bij de receptie gaan vragen hoe we moesten lopen. Onderweg naar de receptie (een stijle lange weg naar boven) dachten we nog ooh maar dat is alleen het eerste stukje. Half hijgend bij de receptie aangekomen werden we uitgelachen dat we wilde gaan lopen, daaruit maakte we al enigsinds op dat de hele weg zo was. Zei vertelde dat we beter naar een busstation buiten het resort konden lopen om daar de locale bus te pakken. A fijn na een klim van een kwartier aangekomen bij de bushalte. Daar werden we vergezeld door een local en de bus zou om de 5 Antiliaanse minuten gaan. En ja hoor netjes na een aantal minuten kwam het busje aanrijden en zwaaide en toeterde vriendelijk waarna die vrolijk voorbij scheurde. Dus wij stonden even verbaast te kijken toen de local zei: Hij is VOL. Oooh oke werkt dat hier zo, weer wat geleerd ;) na een tijdje kwam er dan toch echt een bus voor ons. We gingen zitten en binnen enkele minuten zagen we een winkelcentrum in zicht. De mannelijke versie van Judeska gaf een goede blik en zei GELD waarop we dus duidelijk even moesten betalen. Na wat boodschapjes terug met de bus. Ofwel 4 bussen later.. We werden dit keer dichter bij het resort afgezet wat fijn was dus even bedanken. Een STAP UIT NOH maakte duidelijk dat dit niet van harte ging. Dus wij gauw met onze volle boodschappen tas die bus uit gegaan. Daar liepen we dan met ons goede gedrag, 31 graden en een lood zware tas. Thuis aangekomen besefte we al gauw dat lopen hier niet echt een optie is. S'middags was er een welkoms bijeenkomst waarbij nog eens duidelijk werd dat je toch echt wel een huur auto nodig hebt. Geregeld dus (dat ging niet zonder slag of stoot want we hadden de crecitcard van Hilleke en die werd nergens geaccepteerd omdat die niet op onze naam stond. Les 1 neem dus absoluut een eigen creditcard mee). We hebben ook maar gelijk een trip op de catamaran naar klein Curacao geboekt voor woensdag want dat leek ons toch wel erg leuk. Aangezien we nu wel redelijk kapot waren (13:00 uur) zijn we onze zwemkleding aan gaan trekken en lekker de zee ingedoken. S'avonds hebben we heerlijk gegeten op het strand en aan de zee!