Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

07 Augustus 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Inmiddels is het alweer onze op 1 na laatste dag op Langkawi! We zouden willen dat we hier konden blijven, maar helaas: life goes one! We zullen jullie een korte omschrijving van Langkawi geven: een super mooi resort, mooi groen eiland, witte stranden, overal wilde dieren, een geweldig appartement op palen uitkijkend op de zee en midden in de jungle, watervallen die geweldig mooi zijn, zon, maar ook een aantal tropische regenbuien (lekker verkoelend) en nog veel meer moois! Omdat we in de jungle zitten rijden er een soort shuttle busjes. Deze kun je intern bellen en dan halen ze je op. Ook kan je gratis naar oriental village worden gebracht, dat is een klein dorpje hier niet ver vandaan (je moet dan wel terug lopen hèhè).
Het dorpje lijkt kwa uiterlijk een beetje op Disneyland Parijs met bruggetjes, vijvers en schattige winkeltjes. Er waren natuurlijk wel enkele tegenvallers, de tours waren bijvoorbeeld ontzettend duur. We wilden snorkelen, maar dat was echt niet te betalen. Ook waren we eigenlijk verplicht om het avondeten op het resort te doen aangezien alles hier gesloten is tijdens de ramadan (we zitten afgelegen en oriëntal village heeft afspraken dat ze omstreeks 5 uur sluiten). We zijn dus iedere ochtend met een gratis transport busje naar oriëntal village gegaan om daar te ontbijten bij een Duits tentje (koste ongeveer 20 rm = € 5) . We hebben namelijk 1 X op het resort ontbeten omdat we zouden gaan surfen en dat kostte ons 126 rm = € 31,50.. nog al een verschil haha! Het surfen ging trouwens niet door want er was geen wind :( Hierop zijn we op zoek gegaan naar een mooie waterval genaamd Seven Wells hier 10 minuten vandaan. Na enige moeite en wat bloed, zweet en tranen zijn we omhoog geklommen en hebben we onder de waterval gezwommen. De rotsen waren namelijk ontzettend glad en steil. Het was dus op handen en voeten jezelf optrekken, weg glijden, bijna vallen op de rotsen en je vingers in scherpe kantjes zetten.. maaaar dan had je ook wat! We waren trouwens de enige die het deden, de rest bleef veilig beneden staan! ;)
Gisteren hebben we voor 24 uur een scooter gehuurd en het hele eiland over geracet! We hadden bedacht dat we een motor gingen huren, maar ze hadden hier alleen scooters van 125 Cc werd ons verteld (we keken elkaar verbaast aan want Natascha's motor is al 125 Cc. Dat wilden we dus wel! ) Op onze snelle brommert zijn we eerst naar de Temuran waterval gegaan. Deze was nog groter en mooier dan de vorige! De waterval was wel 6 etages hoog en je moest echt even je nek verrekken om naar boven te kijken. Ook dit was weer een mooie klim en boven gekomen maakte we een foto toen er een soort wolkbreuk boven ons uitbrak! We waren dus inneens 10 X zo snel beneden als dat we boven kwamen, want dit was toch wel heel nat! Beneden bleef het storten dus zijn we maar even gaan schuilen om daarna maar verder op pad te gaan richting een bekende duty free mall! Altijd goed en tenminste een beetje droog :) nadat de boel buiten was opgedroogd zijn we naar een foodmarket gereden alleen werd daar om half 7 alles al opgeruimd want ja... De ramadan :) we zijn toen in de richting van Langkawi stad gereden waar er langs de gehele kust lijn gezellige restaurantjes zaten. Hier hebben we een heerlijk hapje gegeten bij een Italiaan, voor de afwisseling! ;) Vandaag hebben we de dag rustig doorgebracht en een boekje gelezen op het strand. Hoewel het super bewolkt en donker was met dreigende buien zijn we vandaag voor het eerst zowaar verbrand! Morgen hebben we nog de hele dag en s'avonds om half 9 vliegen we richting Kuala Lumpur om daarna weer terug te gaan naar onze thuis basis :( / :).

• 09 Augustus 2013 - 09:05

Yentl:

Mooie afsluiter van jullie vakantie! Terug op Hollandse bodem en nu lekker nagenieten, foto's kijken etc. Tot snel dikke kus!