KL dag 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu KL dag 1 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Natascha en Stephan - WaarBenJij.nu

KL dag 1

Blijf op de hoogte en volg Natascha en Stephan

23 Juli 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na het bij komen van ons avontuur, opgestaan en een t! i gepakt in de richting van het centrum. Daar hebben we een ontbijtje gehaald eiwe richting het park gelopen dat we onderweg achter de twintowers zagen liggen. Het park was echt een soort Oase midden in de stad, met de lianen aan de bomen.
Omdat we al in de sky bar waren geweest (wat dus net zo hoog bleek te zijn) , hebben we alleen even wat kiekjes geschoten van de twee immense gebouwen!
Hierna zijn we in de richting van de KL tower gelopen. Je kon hem vanaf elk punt zien dus wij zouden de weg wel vinden... nou niet dus! haha. We hebben weer een mooi rondje gelopen in de hitte en alleen maar gezien hoe onoverzichtelijk deze stad is!
Maar weer een taxi gepakt a € 1,50 omgerekend (er rijden momenteel geen bussen en de metro is lastig te vinden).
Aangekomen bij de KL Tower bleek het boven te bewolkt te zijn, dus zijn we maar naar china town gereden. Hier hadden ze heerlijke eetkraampjes en overal spulletjes te koop. We kwamen een kraampje tegen waar ze allerlei groenten op een stokje verkochten, om het vervolgens in een tafel met een soort pannetje in het midden te hangen. Het was heel apart maar vooral erg lekker!
Vervolgens zijn we naar Little india gelopen, wat zowaar de eerste plek was welke we wel direct gevonden hebben na een stukje lopen ;)
Hier hebben we ook weer heerlijk gegeten bij wat locals ( natas kwam alleen een pootje van de kip tussen haar eten tegen waardoor we zeker wisten dat het echt vers was!:p )
Zo, en nu konden onze voeten wel een massage gebruiken! Nu hadden we onze bijbel, genaamd lonely planet, gelezen dat er een mooi winkelcentrum met een dokter fish was. Op pad dus maar weer..
Daar aangekomen bleek het zo groot te zijn dat er zich zelfs een achtbaan in het centrum bevond! Na een heerlijke massage, en weer schone en uitgeruste voetjes nog even wat drinken in de Luna bar.
Deze bleek nog mooier, hoger en ook nog in de open lucht te liggen aan een zwembad. De bar lag op de 33e verdieping met een uitzicht over de gehele stad!
Vandaag gaan we richting de batu caves en rijden we vervolgens door naar Melaka. Jullie horen weer snel van ons.. Groetjes uit het mooie, en nu al alles omvattende Maleisie!

• 23 Juli 2013 - 10:54

Hans:

Zo te zien zijn jullie al aardig ingeburgerd. In Thailand viel me al op dat iedereen de hele dag loopt te eten, maar dat lukt jullie nu ook zie ik. Nu nog wat levend voer proberen :D

• 24 Juli 2013 - 17:27

Yentl:

Helemaal eens met hans ;)
    Klinkt als een dag met veel ervaringen en verbaasde momentjes!
    liefs